II Jornada Literatura i Educació

Aquest dissabte  a Rosa Sensat  s’organizatva la Segona Jornada Literatura i Educació. En la que els llibres eren els principals protagonistes, i en la que es presentava una questió bàsica: Literatura i Educació: un diàleg imprescindible.

Però, com fer-ho possible? Amb qui material contem? Quins elements hem de tenir presents?.

Teresa Colomer ens parla de: La lectura d’imatges a la formació del lector. Tota imatge és una història que li passa a quelcom, explicada per algú amb una textura artistica deliberada que es relaciona amb altres, que ens eixample la nostra experiència, que reflecteix una concepció del món, que funcionen com un producte comercial i que venen amb instruccions d’ús.

Dues mirades sobre la lectura, ens presenta la relació entre el llenguatge visual i l’escrit, com les imatges caracteritzen als personatges i l’entorn, i que aquestes han de ser adequades al text, amb Montserrat Fons e Irene Savino.

Anàlisis d’intervencions educativas entorn a la lectura a les etapes d’infantil, primària i secundària:

Caricies Literaries, és una propuesta de Maria Rovira per apropar, per acompanyar als més petits als àlbums il.lustrats, sent la mestra qui mostra com es miren, es curen i es guarden. Al principi els àlbums no estàn al seu abast, però amb l’acompanyament, poc a poc, els infants ho podem fer sols.

La lectura a l’escola primària. En aquesta experiència de Mariona Trabal, un dels seus objectius és ampliar el coneixement de diferents il.lustradors explicant un conte a la setmana als alumnes entre els 3 i els 6 anys.

A partir dels 7 anys, cada setmana un dels alumnes que es porten llibres, ho explica als seus companys. I, també conten amb un Club de Lectura, en el que la mestre fa la propuesta i ajuda a descobrir com se senten, que els ha motivat …

Mirem, llegim i parlem de llibres. Dels àlbums i llibres il•lustrats als clàssics. Una materia optativa proposta per Carme Pardo i Teresa Verdaguer, en la que parlen de llibres, miren texts i històrias per aprendre a “llegir les imatges”, per perdre el perjudici de que parlar de llibres “no es guay”.

Àlbums i llibres il•lustrats, còmics, sense mots, apps… a l’escola i a l’institut

Àlbum

Cómic

APPS

David Wiesner’s Spot

“Una Fada, una maleta i ... pols de Fada! Si voleu contes, contacteu amb mi.

— La maleta de la Lili

No comments yet.

Leave a reply

Reset all fields