Las claves de la Animación Lectora 1

Aquest primer apropament a les Claus de l’Animació Lectora va encaminat a parlar de la Situació Espacial del  nostre espai de contes tan a l’escola com a casa.

Quan parlem d’espais de lectura i/o racó de contes hem de posicionar-nos en primer lloc dins de l’espai general: la casa, l’escola, la biblioteca, l’espai familiar . . . ja que tan els adults, com els infants no son els mateixos encara que el nostre objectiu general si que pugui ser comú “afavorir el gust per la lectura”.

Per tant, diriem que en general, el nostre espai ha de ser acollidor per on es trobi situat; que hem de tenir presents aspectes generals com la llum; el mobiliari i els detalls. Si l’alçada del sostre és mol alta o el racó és molt gran podem posar un teixit trasparent per donar una sensació càlida.

Són els infants els es marcaran com hem d’organitzar l’espai; tan el mobiliari com els detalls del racó de contes vindràn determinats per l’edat dels infants. Sempre s’ha de tenir present que el mobiliari que es faci servir ha d’estar a l’alçada d’ells com prestatgeries petites, cistells, mobles amb diferents compartiments oberts, sofàs, cadiretes . . . Dins dels detalls podem incloure peluixos, titelles, un petit teatre. . .

Us deixo unes fotos de diferents espais de lectura, m’agradaria molt que vosaltres també comparteixiu les vostres, us aniemeu?

 

Este primer acercamiento a les Claves de la Animación Lectora va encaminado a hablar de la Situación Espacial de nuestro espacio de cuentos tan a la escuela como a casa.

Cuando hablamos de espacios de lectura y/o rincón de cuentos tenemos que posicionarnos en primer lugar dentro del espacio generalla casa, la escuela, la biblioteca, el espacio familiar . . . ya que tanto los adultos como los niños no son los mismos aunque nuestro objetivo general si que pueda ser común “favorecer el gusto por la lectura”.

Por tanto, diríamos que en general nuestro espacio tiene que ser acogedor donde se encuentre situado, que tenemos que tener presentes aspectos generales como la luz, el mobiliario y  los detalles. Si la altura del techo es muy alta o el rincón es muy grande podemos poner un tejido trasparente para dar una sensación cálida.

Son los niños los que nos marcaran como tenemos que  organizar el espacio; tan el mobiliario como los detalles del rincón vendrán determinados por la edad de los pequeños. Siempre se tiene que tener presente que el mobiliario que se utilice tiene que estar a la altura de ellos, como estanterías pequeñas, cestos, muebles con diferentes compartimentos abiertos, sofás, sillas . . . Dentro de los detalles podemos incluir peluches, marionetas, un pequeño teatro. . .

Os dejo unes fotos de diferentes espacios de lectura, me gustaría mucho que vosotras también compartierais las vuestras ¿os animáis?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

“Un Hada, una maleta y ... ¡polvos de Hada! Si queréis cuentos, contactad conmigo.

— La maleta de la Lili

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